martes, 6 de septiembre de 2011

IS DIT HET EINDE VAN BONEY M.’


WANNEER KOMT DE WARE BONEY M. BOVEN WATER?
Ruzies en spanningen waren er de laatste tijd bij Boney M. Volop. Vooral omdat de vier er genoeg van hadden als marionetten van Frank Farian door het leven te gaan.


Betekent dit, nu diezelfde Farian heeft aangekon-didg voorlopig met de groep te willen stoppen, dat de ware Boney M. Boven water komt?

“Dit was echt het laatste concert van Boney M.”, verklaarde manager Frank Farian onlangs na afloop van de doodvermoeiende toernee die de groep door Duitsland maakte. En het bericht sloeg in als een bom.

Natuurlijk was het allang bekend dat hetniet boterde binnen de Boney M-gelederen. Dat Bobby, Marcia, Liz en Maizie er genoeg van hadden om de marionetten van “poppenspeler” Farian te zijn. Maar dat de ruzie zo hoog zou oplopen dat Frank er definitief mee zou stoppen, nee, dat had niemad verwacht. Zo scherp liggen de zaken volgens het Boney M.-brein ook niet. “Van definitief stoppen is geen sprake”, volgens de heer Farian zelf. “Je moet het zien als een adempauze. De komende twee jaar zullen er geen nieuwe Boney M.-platen verschijnen en wordt er niet meer getoerd. We zullen die tijd gebruiken om nieuwe ideën te verzinnen. Heus Boney M. Is nog niet ten dode opgeschreven”.


Frank Farian heeft die pauze ook nog om een andere reden nodig. “Ik wil me nou eens meer met m´n gezin gaan bezighouden. Met mijn vrouw Brigitte en met m´n zoon Peter. Ik heb een huis in Zuid-Frankrijk gekocht en ik heb er nog niet één keer gebruik van kunnen maken”.


Ook de leden van Boney M. lijken er niet rouwig om te zijn dat het besluit un eindelijk gevallen is Liz: “Die toernees zijn slopend. Soms wisten we niet eens meer welke dag het was en in welke stad we ons nu bevonden.
Maar nu Frank Farian de touwtjes wat laat vieren hebben ze toch de kans om eindelijk hun ware gezicht te laten zien, om te tonen wat ze zonder hem waard zijn”. Ach misschien komt dat er ook wel van.


Maar nu ik in verwachitng ben zal dat plan toch even moeten wachten, vertzucht Liz, “wat ik nu in elk geval zeker weet is, dat ik rust nodig heb”.



POP FOTO
Nr. 1
1980




BONEY M. - Oceans Of Fantasy (1979)


No hay comentarios:

Publicar un comentario